≡ Menu

Je bent niet je emotie

Je bent niet je emotie

We zijn geboren met de mogelijkheid om de omgeving te ervaren.
Daar gebruiken we onze zintuigen voor.
Eigenlijk is dat op aarde voor elke mens en dier zo.
Maar wat ons anders maakt is dat we er over na kunnen denken. 

Dat is natuurlijk handig als je weet wat je kunt doen in een bepaalde situatie en afweegt hoe te handelen. Je krijgt door het opwekken van een emotie de kracht om bijvoorbeeld te vechten of te vluchten.
Bij een panieksituatie perfect.
Maar wat als je denkt dat je niet veilig bent.

Je voelt die onveiligheid en je raakt in paniek. Ook dan is het voor je lichaam een teken dat je moet vluchten of vechten. Bij die gedachtes al wordt je dus al uitgeput. Het brein ziet het verschil niet tussen je waarnemingen via je zintuigen of vanuit een herinnering.

Ik snap je.
In een pijnlijke situatie zitten roept geen hoera stemming op.
Of blij zijn ken ik eigenlijk totaal niet door wat ik allemaal mee heb gemaakt. 

Herkenbaar?

Eigenlijk zit je in een vicieuze cirkel. Je wilt eruit, maar komt steeds weer die pijnlijke herinnering tegen in je hoofd. Een oplossing is misschien wel acceptabel, maar dat stemmetje in mijn hoofd met die bijbehorende emotie voelt heftiger en dichtbij.

Dat is ook zo, maar dat wat jouw brein je met die gedachtes voorschotelde is uit het verleden. 

Hij kan jou alleen dat vertellen wat je eerder hebt ervaren. 

En dat zal nooit anders worden als je jouw gedachtes serieus blijft nemen. 

Want de toekomst is je brein nog nooit tegen gekomen. 

Je brein wil eigenlijk alleen maar overleven en jou angstgedachtes geven om te overleven. 

Niet om ten volle te leven. 

Gelukkig is jouw brein ook maakbaar.

Vingerreflexologie heeft die mogelijkheid gevonden om op een eenvoudige manier je brein tot stoppen te brengen met zijn oude koeien.

Want hoe mooi zou het zijn als je het verleden echt achter je kunt laten en vanaf vandaag beginnen met je toekomst. 

Weet je wat…

Denk eens hoe jouw toekomst eruit moet zien. 

Dus bedenken wat je wel wilt inplaats van wat je niet wilt.

Hoe helder je dat kan verwoorden des te beter voor je breinaanpassing.

Hou daarbij je middelvinger vast op rechterhand.

Voelt het met je gehele lichaam hoe het moet voelen.

Daar je nog nooit in die emotie zat, zul je een nieuwe emotie moeten voelen of een emotie die je heel blij maakt. 

En je hoeft het niet alleen te doen.

Inmiddels heb ik aardig wat coaches opgeleid in Nederland en België. En als je liever de ontdekker van de kracht van de vingers zelf wilt spreken, heb ik daar nog steeds tijd voor.

Een sessie is zo geregeld. 

Meer op de site www.dactyologie.nl
Je kunt daar gratis e-boeken vinden, maar ook een online cursus voor thuisgebruik en mijn gewone fysieke boeken bestellen. Ook vind je daar mijn drie docenten, verdeeld over het land, die de complete 7-daagse opleiding tot vingerreflexoloog in het nieuwe jaar verzorgen. 

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.